Dacia s-a vândut bine în Marea Britanie, în contextul în care vânzările totale de automobile în spațiul englez au scăzut. Până și britanicii vor mașini ieftine.

Vânzările de mașini noi în Marea Britanie au scăzut cu 3% în luna noiembrie, dar e o îmbunătățire față de lunile septembrie – octombrie. În acea perioadă, vânzările au suferit un declin de până la 20,5% în septembrie, respectiv 2,9% în octombrie.

Modelele Dacia au înregistrat o creștere a vânzărilor cu 52,59%, față de aceeași perioadă în 2017. Luna aceasta au fost vândute 2.237 de modele Dacia, în timp ce, anul trecut, tot în noiembrie, au fost înmatriculate 1.466 de unități.

Totuși, în perioada ianuarie – noiembrie 2018, Dacia a vândut în Marea Britanie cu 7,81% mai puține vehicule (22.279) decât în aceeași perioadă din 2017 (24.166).

Datele au fost furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit. În noiembrie 2018, cele mai căutate modele au fost Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Mercedes-Benz A Class, Nissan Qashqai şi Mini Cooper.

Marea Britanie este a doua cea mai mare piață auto din Europa, după Germania. După britanici, urmează Franța, Italia și Spania, în topul țărilor europene care cumpără cele mai multe autoturisme.

Cât de bine se vinde Dacia în România

Dacia s-a vândut bine pe piețele din Europa în 2018, Duster fiind cea mai căutată dintre modelele brandului de la Mioveni.

Pe piața din România, Dacia încă ocupă primele locuri în topul celor mai cumpărate automobile de români. În luna octombrie, cele mai vândute mașini românești au fost Logan, Duster și Sandero, care ocupă primele trei locuri în clasament. Dar, și în primele zece luni Dacia a rămas tot lider.

În perioada ianuarie – octombrie 2018, în România au fost vândute peste 17.000 de modele Dacia Logan, fiind deci cel mai căutat autoturism de la noi din motive evidente.

Pe locul al doilea se află Dacia Duster, cu peste 10.000 de unități vândute până acum anul acesta și înregistrează cea mai mare creștere, de 54,4%, cel mai mare procent din Top 10, care depășește chiar și pe cel al Dacia Logan (30,2%).

Dacia Sandero ocupă locul al treilea în clasament, cu peste 8.500 de unități vândute, dar procentul său de creștere e cel mai scăzut dintre modelele fabricii de la Mioveni. Nici comparativ cu alte mărci, Sandero nu arată o creștere în vânzări prea încurajatoare.