Săptămâna trecută a fost descoperită o schemă prin care anumiți indivizi au furat milioane de dolari prin fraudă publicitară. Acum, nimeni nu vrea să recunoască că au ajutat infractorii să fure milioane de dolari de la branduri.

Despre modul în care s-au furat bani prin spionarea telefoanelor cu Android am scris aici. Pe scurt, situația stă în felul următor. O grupare de infractori cumpăra aplicații Android legitime și apoi spionau comportamentul utilizatorilor pentru a putea programa boții să imite comportamentul. Mai departe, gruparea mergea către firmele care vindeau publicitate și le cereau sume importante de bani pentru ca reclamele cu anumite branduri să apară în aplicațiile lor cu milioane de utilizatori (boți).

Astfel, gruparea a reușist să fure cel puțin 10 milioane de dlari de la branduri, a confirmat Google. În tot acest proces au fost implicate peste 30 de companii care au vândut reclamă pe acele aplicații. Totuși, dintre acestea doar 22 au vrut să răspundă solicitărilor BuzzFeed News, cei care au derulat investigația.

Cei care au răspuns au zis că nu au vândut multă publicitate pe acele aplicații și în total cele 22 de firme spun că s-au vândut reclame în valoare de doar 300.000 de dolari

Nimeni nu vrea să recunoască că a vândut reclamă unor aplicații care aveau mai mulți boți decât utilizatori reali. Iar acum brandurile trebuie să caute să-și recupereze sumele investite în publicitate, însă maajoritatea dintre ele probabil nu o vor face.  „Sunt sigur că 90% dintre companiile afectate nu vor lua măsuri concrete pentru a-și cere banii înapoi. Cel mai probabil o să le trimită un email agenției și cam asta o să fie”, consideră Mike Zaneis, CEO-ul Trustworthy Accountability Group.

David Carroll, profesor la Parsons School of Design, consideră că cei din industrie încearcă să reducă gravitatea problemei de fraudă prin folosirea unui jargon tehnic și prin realizarea unor restituiri de bani atunci când este necesar pentru ca lucrurile să rămână liniștite.

 

Sursa: playtech.ro