O problemă tehnică de natură software a împiedicat joi 62 de milioane de britanici și japonezi să folosească serviciile operatorilor la care sunt abonați. Afectați au fost abonații rețelelor SoftBank din Japonia și O2 din Marea Britanie. Incidentul a fost semnalat în Marea Britanie în jurul orei 5 dimineața și tot în același interval s-a manifestat și în Japonia. Dacă în Japonia semnalul a fost restabilit după 5 ore, în Marea Britanie încă sunt raportate probleme la ora redactării acestui articol. În total, au fost afectați aproximativ 62 de milioane de abonați – 30 de milioane în Japonia, iar 32 de milioane în Marea Britanie, incluzând și clienții operatorilor virtuali.

Operatorul britanic O2 a emis un comunicat în care pune problema pe seama unei “defecțiuni software globale”. Surse anonime citate de Financial Times susțin însă că la baza problemei ar sta o defecțiune a echipamentelor Ericsson, folosite de ambele rețele afectate. Pentru operatorul japonez SoftBank, incidentul de astăzi are urmări mai grave. Acesta se pregătește pentru listarea la bursă de peste două săptămâni, iar acțiunile au scăzut imediat, ca urmare problemei de astăzi, cu 6 procente. Listarea la bursă a SoftBank ar urma să fie și cea mai mare din istoria Japoniei.